14-01-2009

Detox.




Igår började jag med detox. Vilket betyder att man
rensar kroppen från gifter och ohälsosamma bakterier.

En kur ska helst pågå under sju dagar men du kan också känna dig för under en helg. Bestäm dig för
att satsa och håll ut! Börja gärna på en torsdag eller fredag eftersom du då kan använda helgen
till att ta det lugnt. 
-Jag har valt att känna på under två dagar.

Trappa ner ditt kaffedrickande innan du börjar detoxa,
eftersom du lätt får huvudvärk om du slutar för tvärt med kaffet
. - Inga problem, tänkte jag.
Jag dricker inte kaffe. Men, jag dricker te. Aj!

Drick mycket vatten, gärna med pressad citron,
och gärna mellan måltiderna.


Välj bort alkohol, kaffe och rökning. - Ingen fara! Vareken röker eller dricker kaffe.
Dricker alkohol under vardagen? Nej tack!


Drick örtte och grönt te istället för kaffe. -Skulle jag gjort om jag hade köpt hem något.

Ät tre måltider och några mellanmål.

Välj bort vitt mjöl, socker och alla typer av sötsaker, söta lightprodukter, kakor, bakverk och glass. -Det här har varit svårast.

Ät frukt och grönsaker, bönor och nötter. Även lite fisk, tofu och kyckling är tillåtet om det
inte äts för ofta.

Välj rena råvaror och rensa bort hel- och halvfabrikat.


Salta mindre. -Har valt att inte salta alls.

Ät grönsakerna råa eller lätt tillagade. Satsa på ekologiska varor.

Sammanfattning; Är trött och har huvudvärk.

Så vad säger ni? Något att testa?



Kommentarer
Postat av: spiderchick

åh herregud vad jobbigt det lät... fast säkert mkt bra

2009-01-14 @ 19:00:45
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Carro

Hahaha! vad spännande! lycka till! Kan rekommendera Ulrika Davidsson´s Detoxbok! Det går kanon bra om man vill! Min 12:e dag idag! :D

2009-01-14 @ 21:45:47
URL: http://thevolup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0